27. května 2013

Recenze: Všechny barvy Země

Info o knize:
Autor: Beth Revis
Originální název: Shades of Earth
Série: Vesmír; díl: třetí
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání: 2013
 
Anotace: Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!




„Noci jsem se nebála, na to jsem příliš milovala hvězdy.“
                                                                                                             
            Sarah Williamsová


V druhém dílu na palubě Universa došlo k vzpouře. Syn se stal Otcem - velitelem lodi a vysadil obyvatelům Phydus. To se ale stalo osudným a lidé se začali proti Synovi bouřit. Mezitím se mu s Amy podařilo rozluštit indicie, které jim pomohly odhalit pravdu o lodi a nové planetě Centauri. 

Země Centauri, stručný děj
I přesto, že Amy a Syn vědí, že Centauri není tak bezpečné místo, rozhodnou se s necelou posádkou Universum opustit a vybudovat si nový domov. Domov, který nebude uzavřený mezi zdmi lodi. Po přistání se ale potvrdí to, čeho se obávali. Na Zemi Centauri to není takové, jak si vysnili. Žijí tu ptáci podobní pterodaktylům, rostou tu nebezpečné rostliny, a co je nejhorší - nejsou zde sami.

Postavy
Novou a tak trochu tajuplnou postavou se v této knize stává Chris - pro Amy pěkný sympaťák s krásnýma očima a pro Syna zdroj žárlivosti. Mě osobně Chris nesedl od začátku. Nevěděla jsem, co si o něm mám myslet. A proto mě už u této postavy nemohlo nic překvapit.
Další důležitou postavou, která převezme velení nad lidmi ze Staré Země je plukovník Martin, otec Amy. Plukovník Martin má svá tajemství, jde si tvrdě za svým a chce pro všechny bezpečí.
Také musím zmínit Amynu matku. Nadšená vědkyně, která vlastní vzorky snad všeho, co je na planetě. 

Co se týče vztahu Amy se Synem. Revis vymyslela tak trochu milostný trojúhelník - Amy, Syn a Chris, což mi lezlo na nervy. Podle mě to bylo zbytečné, měla se více zaměřit na Amy a Syna a nepléct do toho někoho třetího a ke všemu ještě v posledním díle.

„Takže léto znamená, že rachotí ten děsivý hrom a z oblohy šlehá oheň?“
Rozesměju se, ale když vidím, že Syn zůstává vážný, přestanu. „Ne, normálně ne. Věř mi, za chvíli bude po všem. A není to nebezpečné.“ Abych mu to dokázala, znovu projdu dveřmi a zatočím se v dešti. Zakloním hlavu a pozoruju, jak po kluzkých kamenech uhánějí kapky. Padám, ale Syn mě zachytí.
Lije jako z konve. Oba jsme promočení a prší tak hustě, že cítím kapky i na kůži na hlavě.
„Tohle je magořina!“ křikne Syn do lijáku. „Musíme dovnitř!“ Zatahá mě za ruku ve snaze mě dostat do nejbližší budovy, ale já zaberu a přitáhnu ho k sobě.
Další záblesk. Svět se na pouhý zlomek vteřiny rozsvítí - vidím každičkou kapku deště - a pak další
prásk! hromu. Už nepřemýšlím, nic necítím. Nemám čas být stydlivá nebo zdrženlivá. Prostě ho políbím. (str. 107-108)

Shrnutí, mé pocity
Když jsem dočetla Milion sluncí, tak jsem si neuměla představit, o čem třetí díl bude. Nebo spíše takhle - vymýšlela jsem různé spekulace, co by si pro nás mohla autorka připravit a s kamarádkou jsme vtipkovaly nad tím, že tam můžou být i dinosauři a hle! Ono vážně! 

Celá trilogie se mi velmi líbila. Četla jsem jí se zatajeným dechem, slzami v očích, husí kůží a přiznám se, že jsem se i bála. Ani vykulené oči nechyběly, protože autorka umí překvapit a taky se moc nemazlí s postavami, protože i ve třetím dílu je mrtvých, že to není ani možné. 

Celý příběh má Beth opravdu bezvadně promyšlený a všechno do sebe nakonec hezky zapadne. Umí také své čtenáře potrápit, protože ten konec... nemám slov. Na vše se ale vždy najde nějaké řešení a Všechny barvy Země nejsou výjimkou. Beth je prostě skvělou spisovatelkou, a proto Vám tuhle trilogii vřele doporučuji, protože je to jedna velká vesmírná jízda mezi hvězdami i mimo ně…

Mé hodnocení:  ★★★★★

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo  

3 komentáře:

  1. Jééé. Miluju knihy, máš báječný blog. To je první fakt dobře udělaný blog co se týče recenzí. Děkuju :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) A co se týče recenzí, tak u mě jich bohužel moc nenajdeš, recenzuji knihy jen pro nakl. CooBoo :)

      Vymazat
  2. Na tuhle sérii jsou tak dobré ohlasy.. Damn! Budu si jí muset přečíst! :33

    OdpovědětVymazat