Recenze: Drakie

Info o knize:
Autor: Sophie Jordan
Originální název: Firelight
Série: Drakie, díl: první
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání: 2012

Anotace: Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...

„Když jednou okusíš létání, budeš už navždy kráčet po zemi s pohledem upřeným k nebi, protože jsi tam byl a neustále se tam budeš toužit vrátit.“

Leonardo Da Vinci

Jacinda je výjimečná dívka, napůl drak, napůl člověk. Jako jediná, po mnoho generací dští oheň, a tím se stane pro svůj kmen velmi cennou. A nejen pro kmen, stojí o ni i budoucí alfa samec Cassian. O jejím životě však rozhodne matka, v okamžiku, kdy Jacinda poruší snad všechna kmenová pravidla. Za rozbřesku opustí chráněné území, aby se mohla proletět, což je přísně zakázáno. To ale ještě netuší, že ji při její malé vzpouře objeví lovci, kteří ji začnou pronásledovat. Mezi nimi je i krasavec Will, který Jacindu nechá jít – zachrání její život. Za tuto „vycházku“ čeká Jacindu trest, a proto nedobrovolně opouští se svou sestrou a matkou kmen. Domov v horách, kde je Drakiím nejlépe. Uchýlí se v městečku uprostřed pouště, kde začnou nový život. Život mezi obyčejnými lidmi. Kde dračí část Jacindy začne postupně chřadnout.

Drakiové jsou potomci draků, kterých jsou různé typy. Například mlhotvorci, ti umí zastřít mysl člověka a chrání území kmenů; viziokryptéři; verdadrakie; a ti nejsilnější, největší a nejrychlejší, Onyxové. Jak už jsem zmínila, Drakiové jsou pronásledováni lovci, pro které jsou pouhou kořistí bez srdce. Rozprodávají je enkrosům – největší nepřátelé Drakiů.

Jacinda to v životě nemá lehké. Nejen, že musela opustit domov, nastoupit na novou školu, ale také jí to zrovna neulehčuje její matka, která se k ní chová až moc ochranitelsky. Pro své dcery chce to nejlepší. Chce zbavit Jacindu dračí části. Ovšem netuší, že do Jacindina života vstoupí chlapec, který tuto její část naopak probouzí.

Tato kniha zaujme a velmi mile překvapí, už jen tím, že dokáže čtenáře pohltit na úplném začátku, kde nás autorka seznamuje se světem Drakiů a Drakií, a vloží do toho i akci. Hlavní hrdinka je sympatická slečna, která neleze na nervy. Není to taková ta tuctová holka, na které závisí přežití celého světa. Drakie se čte velmi dobře a rychle a můžu podtrhnout i styl autorčina psaní.

Pro mě je téma této knihy nové. Nikdy dříve jsem o dracích nečetla a to musím určitě napravit, protože draci jsou zajímavá stvoření. I když v této knize jsou pojati trošku jinak, než je všichni známe. Drakie mě zaujala už před nějakou dobou a to krásnou obálkou, kterou se můžeme pyšnit díky CooBoo i my.

Mé hodnocení:  ★★★★★

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo

Těšit se můžeme na: