Recenze: Střípky duší

Info o knize:
Autor: Mary Lindsey
Originální název: Shattered Souls
Série: Duše, díl: první
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání: 2012

Anotace: Lenzi slyší hlasy a má vize – vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že jí nikdo nemůže pomoci – dokonce ani její přítel Zak. Pak však potká Aldena, kluka ze svých snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí – člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoci jim – a že on byl po celá staletí jejím strážcem. Nyní čeká Lenzi těžké rozhodnutí: Zak nebo Alden, život nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas…

S opravdovou láskou je to jako s duchy. Každý o nich mluví, ale kdo je viděl?
François de La Rochefoucauld

Lenzi slyší hlasy. Hlasy duchů, kteří jí prosí o pomoc. K jejich potlačení používá Xanax, lék proti úzkosti, jenomže i ten přestane fungovat. Lenzi nechápe, co se s ní děje. Hledá oporu u svého přítele Zaka, ovšem do doby, než se v jejím životě objeví Alden, který jí tvrdí, že jsou vzájemně propojeni, že je její strážce a ona mluvčí, která pomáhá bloudícím duším vyřešit problémy, které je drží na zemi. A aby toho nebylo málo, Lenzi se dozví, že je jakási Rose. Její duše i po smrti přežívá a rodí se v cyklech jako jedna a tatáž osoba, jenomže teď je to úplně jinak. Lenzi si na nic nepamatuje.

„Pomoz mi,“ zašeptal mi do ucha ženský hlas. „Teď ne. Běž pryč,“ špitla jsem.
„Musíš mi pomoct to napravit.“
„Jdi strašit někoho jiného. Řekla jsem, že teď ne!“
„Slečno Andersonová?“ Ohlédla se po mně celá třída. „Nějaký problém?“ zeptala se profesorka Müllerová.
„Ehm, ne, paní profesorko.“ Vždycky jsem se ze všech sil snažila být neviditelná a neupoutávat na sebe pozornost. Zavrtěla jsem se na židli, když si mě změřily všechny oči ve třídě. (str. 137)

Lenzi se pomocí Aldena učí pomáhat bloudícím duším, ale nic není tak lehké, jak se může zdát. Existují totiž i zlovolné zlé duše, které by chtěli vidět Lenzi mrtvou.

Chtěla bych se zmínit o Zakovi, protože Alden je prostě jeden z těch skvělých a krásných hrdinů, které si zamiluje každá čtenářka. Zaka mi ale bylo docela líto, protože Lenzi ho brala jako oporu, když jí nebylo dobře. On se jí snažil pomoct (podle mě by pro ni snad snesl i modré z nebe) a ona se na něho úplně vybodla jen kvůli Aldenovi. Já vím, že to tak bývá u většiny knih, ale Lenzi se zachovala fakt strašně. Prostě ho odstřihla a čau Zaku. Dobře, byl trošku až vtíravý, ale nikdo nemůže být dokonalý, i když...

Shattered Souls mě zaujalo kvůli obálce a od té doby jsem si knihu chtěla přečíst. Když jí vydalo CooBoo byla jsem nadšená a pustila jsem se do čtení bez toho, abych si přečetla anotaci. Neměla jsem ponětí, do čeho jdu a musím říct, že jsem byla mile překvapena. S duchy jsem se moc v knihách nesetkala, a abych pravdu řekla, takovou tématiku jsem ani nevyhledávala. Celý nápad mi přišel zajímavý. To, že Lenzi může sdílet tělo s jinou duší nebo nápad s mluvčím a jeho strážcem.

Kniha je spíše taková oddychovka, ale velmi příjemná. Nechybí jí vtip, akce ani láska a já za sebe ji můžu určitě doporučit.

Mé hodnocení:  ★★★ a půl

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo